telephone

تماس با ما:

021-2842-3103

راه های موثر برای تقویت موی سر

تقویت موی سر

یکی از اصلی ترین فاکتورهای لازم برای زیبایی، داشتن موهایی سالم و براق و بدون موخوره است.

کروموزوم های حمل کننده ی ژن‌ها مهم ترین عامل در ایجاد رنگ، استحکام و شکل موهای ما هستند؛ ولی عوامل محیطی و اکتسابی  زیادی نیز در سلامت موها نقش دارند. بنابراین تعجب آور نیست که افراد زیادی در جستجوی راه های موثر برای تقویت موی سر باشند. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم به مهم ترین روش ها در این خصوص بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید:

شستشوی موها را با شامپوی کمی انجام دهید

گاهی برخی از افراد فکر میکنند هر چقدر موهای خود را بیشتر بشویند یا از حجم شامپوی بیشتری برای شستشوی موهای خود استفاده کنند برای سلامت و تقویت موها بهتر است! اما توصیه متخصصین زیبایی و پزشکان پوست مو این است که ابتدا شامپو را با مقداری آب مخلوط کرده و شامپوی رقیق شده را به آرامی روی موهای خود بکشید. شامپوها دارای ترکیبات موثر برای چربی زدایی پوست و موی سر هستند. بنابراین اگر ان ها را به مقدار زیاد و غلیظ استفاده کنید و یا از آنها در تعداد دفعات بیشتری استفاده نمایید نه تنها برای تقویت موها موثر نیستند بلکه می توانند سبب اسیب به موها شوند.

مقدار مناسبی از پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید

پژوهش های مختلف  نشان می دهند که مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین، در ضخیم شدن موها و افزایش استحکام آنها نقش مهمی دارد. بنابراین مواد غذایی نظیر انواع ماهی و تخم مرغ و مرغ و دانه های مغذی را در رژِیم غذایی خود بگنجانید.

راه های موثر برای تقویت موی سر

از اب بسیار گرم برای شستن موها استفاده نکنید

در محیط گرم و مرطوب حمام کوتیکول های سطحی موها باز می شوند؛ بنابراین شستشوی آنها با آب بسیار گرم منجر به آسیب به ساختار ساقه ی موها شده و همین امر مقدمه ای برای خشکی و وز شدن موها و در نتیجه شکستگی و موخوره خواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود موها را با آب ولرم و با مقداری شامپوی رقیق شده با اب به ارامی بشویید. و در نهایت آنها را با آبی که کمی خنک تر است شستشو دهید. این امر به جذب رطوبت و حفاظت از کوتیکول های مو کمک زیادی خواهد کرد. در نتیجه موها بعد از خشک شدن براق تر و سالم تر به نظر خواهند رسید.

اضطراب خود را کنترل کنید

متاسفانه اضطراب و استرس علاوه بر ایجاد مشکلات روحی بسیار، سبب ضربه بر جسم بشر نیز می شود. یکی از مهم ترین اختلالاتی که بعد از تحمل استرس زیاد در فرد نمایان می شود ریزش موهاست. چرا که اضطراب مزمن سبب اختلال در ترشح هورمون های حیاتی بدن شده و در ریزش موها نقش فعالی دارد.

پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید

هر تار مو از فولیکولی که در آن قرار دارد تغذیه می کند با ماساژ دادن کف سر می توانیم جریان خون را در محیط اطراف فولیکول های مو افزایش دهیم و همین امر سبب ارتقا حمل مواد مغذی فراوان به فولیکول های مو خواهد شد. از طرفی ماساژ پوست سر موجب افزایش حس ارامش فرد شده و به نوعی استرس را از وی دور خواهد کرد. بنابراین توصیه می شود هر روز قبل از خواب چند دقیقه ای را به ماساژ ارام پوست سر خود اختصاص دهید.

از شانه یا برس چوبی استفاده کنید

الکتریسیته ای که بعد از شانه کردن موها بعد از  استفاده از شانه پلاستیکی بوجود می آید، مهمترین عامل گره خوردگی و ایجاد موخوره در موهاست. لذا پزشکان پوست و مو توصیه می کنند جهت جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن در موها از شانه ها و برس های چوبی استفاده کنید. این شانه ها چربی پوست سر را به طور متعادل و مساوی در کل پوست سر و ساقه های مو توزیع می کنند. علاوه بر ان نرم تر و لطیف تر از شانه های فلزی یا پلاستیکی با پوست سر برخورد می کنند و همین عامل موجب کاهش پوسته ریزی یا شوره سر می شود.

 به روبالشی خود توجه داشته باشید

پوست و موی همه ما حداقل هشت ساعت از شبانه روز را با بالش خود تماس داریم و بدیهی است که روبالشی منبعی غنی از انواع باکتری ها و مواد آرایشی و سلولهای مرده ‌ی پوست و مو باشد. به همین دلیل توصیه می شود هر هفته روبالشی های خود را به دقت بشویید و آنها را در فضای باز و ترجیحا در آفتاب پهن کنید. 

پیشنهاد می کنیم  از روبالشتی هایی از جنس ساتن استفاده کنید. این جنس از روبالشی ها سبب کاهش اصطکاک موهای شما شده و الکتریسیته ی ساکن را در موهای شما کاهش خواهند داد. همین امر از گره خوردن و شکستگی موها و در نتیجه گرفتار شدن موهای شما به موخوره ممانعت خواهد کرد.

از لوازم حرارتی زیبا کننده موها کمتر استفاده کنید

 امروزه موهایی صاف و شلاقی و برق بسیار ترند شده است و به همین دلیل تقاضای بانوان برای استفاده از لوازم حراتی نظیر انواع اتوی مو و سشوار و… بیشتر از قبل شده است. اما استفاده مداوم از این وسایل به موهای شما آسیب جدی وارد خواهد کرد و در طولانی مدت ظاهری شکننده و کدر را برای موهای شما به ارمغان خواهد آورد. لذا توصیه می شود از این وسایل بسیار محدود تر استفاده کنید و حتما قبل از استفاده از انها از محصولات محافظت از موها استفاده کنید. این محصولات موهای شما را رطوبت‌رسانی کرده و و گارد مناسبی برای کاهش رسیدن حرارت اضافی به موهای شما خواهند بود.

از محصولات با کیفیت و متناسب با موهای خود استفاده نمایید

توصیه می شود در انتخاب شامپو نرم کننده و ماسک مو و … خود با یک متخصص پوست و مو ارتباط بگیرید. پزشک وضعیت موهای شما را بررسی خواهد کرد و تایپ موهای شما از لحاظ خشک و چرب و…. مشخص می کند و همین امر شما را در انتخاب محصولات با کیفیت پوست و مو راهنمایی خواهد کرد. از طرفی در هنگام خرید محصولات مورد نیاز برای تقویت موهای خود به فروشگاههای معتبر مراجعه کنید.

روغن تراپی بهترین روش برای شادابی موها را فراموش نکنید

بر همگان مبرهن است که داروی گیاهی انواعی از مشکلات و امراض بشر در دل طبیعت نهفته شده است! به همین دلیل استفاده از انواع روغن و عرقیات و داروهای گیاهی از پیشینیان مرسوم بوده است. روغن هایی که از میوه ها و دانه های مغذی  و گیاهانی نظیر آرگان و نارگیل و زیتون و رزماری و .. بدست می آیند دارای خواص بسیار زیادی برای تقویت رشد موهای ما هستند. توصیه می شود قبل از استفاده از هر روغن گیاهی جهت تقویت موهای خود از متخصصین این حوزه راهنمایی لازم را دریافت کنید. چرا که روغن های مختلف دارای طبع های متفاوتی هستند و شما باید بر اساس طبع خود و نیاز موهای خود از روغن مناسبی استفاده نمایید.  

آب کافی بنوشید

تمام سلول  و ارگان های بدن ما برای بهره وری بیشتر نیاز به اب کافی دارند؛ موها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. لذا توصیه می شود روزانه 8 تا 10 لیوان اب بنوشید و همیشه بدن خود را هیدراته نگه دارید. البته لازم به ذکر است که استفاده از نوشیدنی هایی نظیر آبمیوه های صنعتی و چای و قهوه به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای آب نیستند.

0 0 آرا
رتبه بندی مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین های بخش بلاگ

0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا دیدگاه بگذاریدx